Освітні послуги ХНТУСГ імені Петра Василенка сертифіковано на відповідність вимогам Міжнародного стандарту системи управління якістю ISO 9001:2008
Середа, 22.11.2017, 12:05
НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ
МЕХАНОТРОНІКИ І СИСТЕМ МЕНЕДЖМЕНТУ
Головна Реєстрація Вхід  
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню

ДІЯЛЬНІСТЬ


Наші друзі

ХНТУСГ

ХНТУСГ

ННІ ТС

ННІ ЕКТ

ННІ БМ

ННІ ПХВ

Партнери

УПЭК

ЛКМЗ

Епіцентр

 ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК - КШМ - Умови нормальної роботи КШМ

Умови нормальної роботи кривошипно-шатунного механізму та його експлуатаційна функціональність

У процесі експлуатації спеціального технічного обслуговування кривошипно-шатунний механізм не потребує. За нормальних умов роботи двигуна, правильного і вчасного обслуговування його систем і агрегатів спрацювання деталей кривошипно-шатунного механізму незначне, і його надійність забезпечується впродовж усього ресурсу двигуна. Для цього слід дотримуватися таких умов експлуатації.

Новий або відремонтований двигун піддають обкатуванню для прироблення деталей при навантаженні, яке постійно збільшується, згідно з інструкцією по експлуатації. Тільки після обкатування двигун можна повністю завантажувати.

Початку роботи двигуна під навантаженням після пуску повинен передувати період його прогрівання на холостому ходу до досягнення температури в системі охолодження 40...50оС. Тривала робота двигуна на холостому ходу не рекомендується.

Не можна допускати тривалої роботи двигуна з перевантаженням, а також з несправностями в системах, які спричинюють його перегрівання.

Забороняється робота двигуна зі стуками, димним (чорним або білим) вихлопом, низьким тиском у системі мащення, потраплянням у картерне масло палива або охолодної рідини. Якщо двигун зупинено через зниження тиску масла в системі мащення, слід передусім переконатися в справності вузлів і агрегатів системи мащення, а також правильності показів приладу-покажчика тиску, наприклад, за допомогою контрольного манометра.

За наявності течі масла, палива або охолодної рідини в трубопроводах і стикових поверхнях двигуна його подальша експлуатація допускається лише після їх усунення.

У процесі експлуатації потрібно застосовувати тільки рекомендовані для двигуна сорти масла, палива та охолодної рідини.

Основні несправності кривошипно-шатунного механізму дизелів та їх причини наведені в табл.4.1. Дані таблиці можуть бути поширені і на карбюраторні двигуни.

Тривала робота двигуна може бути забезпечена лише в разі виконання відносно кривошипно-шатунного механізму таких обсягів робіт під час технічного обслуговування.

Прослуховують роботу дизеля і звертають увагу на підвищені стуки в зонах розміщення підшипників колінчастого вала та верхніх головок шатуна. Підвищені й глухі стуки, як правило, прослуховуються тільки в разі значних спрацювань або аварійних пошкоджень підшипників.

Таблиця 4.1. Основні несправності кривошипно-шатунного механізму

Несправність Причини
Підвищені витрати картерного масла (з випускної труби йде сизий газ) Спрацювання поршнів, поршневих кілець та гільз циліндрів
Під час роботи дизеля прослуховуються сторонні стуки Вихід з ладу шатунних і корінних вкладишів. Спрацювання поршневого пальця або поршня
Низький тиск масла в головній масляній магістралі Спрацювання корінних і шатунних підшипників
Дизель раптово зупинився із значним виділенням з випускної труби чорного диму Задир корінних або шатунних підшипників
Дизель раптово зупинився. Поряд з виділенням чорного диму спостерігається виділення пари із сапуна Задир одного або кількох поршнів
Вихлопні гази чорного кольору, підвищене димлення з сапуна Пригоряння або залягання поршневих кілець
Вихлопні гази білого кольору; можливий викид охолодної рідини з розширювального бачка Порушена прокладка між головкою циліндрів і блоком

Перевіряють тиск масла в головній магістралі змащувальної системи. Зниження тиску масла до 0,15...0,1 МПа в прогрітому дизелі при справних агрегатах змащувальної системи і правильних показах манометра свідчить про значне спрацювання підшипників колінчастого вала.

Оцінюють технічний стан циліндро-поршневої групи за кількістю газів, що прориваються в картер дизеля. Кількість газів визначають індикатором витрат газів за номінальної частоти обертання колінчастого вала.

Основними оцінковими показниками технічного стану кривошипно-шатунного механізму є: витрати картерних газів (табл.4.2), сумарний зазор у з'єднаннях нижньої і верхньої головок шатуна (табл.4.3). Дані таблиць наведені тільки для тракторних двигунів. Однак їх можна поширити й на автомобільні.

Якщо під час замірів параметрів за витратами картерних газів або зазорів у з'єднаннях шатуна перевищують значення Д1 (див.табл. 4.2 і 4.3), то залишковий ресурс кривошипно-шатунного механізму буде меншим від 4000 мото-годин. При цьому, якщо двигун діагностують восени, то можна допустити роботу трактора в зимовий період для вироблення залишкового ресурсу. Якщо ж діагностику двигуна здійснюють навесні, перед початком польових робіт, то трактор з даним залишковим ресурсом слід відправити в ремонт. Це пов'язане з тим, що при підвищеному виробленні трактора у весняно-літній період ресурсу дизеля недостатньо для завершення сезону польових робіт.

Таблиця 4.2. Допустимий видаток картерних газів

Трактор (двигун)

Витрати картерних газів, л/хв при напрацюванні, мото-годин

2000 4000
Д1 Д2 Д3 Д1 Д2 Д3
Т-25А, Т-16М (Д-21А) 41 36 26 45 41 32
Т-40М, Т-40АМ, Т-40АМН (Д-37Е) 63 56 42 69 43 50
ЮМЗ-6АЛ, ЮМЗ-6АМ (Д-65) 60 53 39 66 60 47
Т-70С (Д-37Е) 75 65 48 82 75 59
МТЗ-80, МТЗ-82 (Д-240) 79 68 50 86 79 62
МТЗ-100, МТЗ-102 (Д-260) 100 85 62 108 100 78
ДТ-75М, ДТ-75МВ, ДТ-75 (СМД-14Н) 88 76 56 95 88 69
Т-150К (СМД-62) 131 117 85 141 132 106
Т-150 (СМД-60) 127 112 83 138 128 101
К-701 (ЯМЗ-234) 207 184 136 226 209 175

Позначено: Залишковий ресурс, мото-годин - Д1 - 400; Д2 - 1000; Д3 - 2000.

Таблиця 4.3. Сумарний зазор у з'єднаннях шатуна

Двигун

Сумарний зазор у з'єднаннях нижньої і верхньої головок шатуна, мм (не більше), при напрацюванні, мото-годин

2000 4000
Д1 Д2 Д3 Д1 Д2 Д3
Д-21А 0,61 0,50 0,35 0,71 0,62 0,46
Д-65, Д-240, Д-260, Д37Е 0,65 0,54 0,38 0,76 0,67 0,50
СМД-14, СМД-60, СМД-62 0,65 0,54 0,38 0,76 0,67 0,50
ЯМЗ 234 0,68 0,56 0,40 0,79 0,70 0,52

Позначено: Залишковий ресурс, мото-годин - Д1 - 400; Д2 - 1000; Д3 - 2000.

Дані, наведені в табл. 4.2, 4.3, свідчать, що розглядувані параметри в міру напрацювання змінюються, і за їх зміною можна оцінити залишковий ресурс кривошипно-шатунного механізму.

ННІ МСМ © Сайт управляється системою uCoz 2017
Приєднуйтесь!
   

Пошук


Міжнародні зв'язки 
  • Партнери
  • Навчання
  • Стажування


Наукові видання 

.
кластер "Агротехніка"


.
Case Education


.
День механіка


Адреса
Україна, м. Харків,
пр. Московський, 45,
тел.: (057) 732-86-40,

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0