Освітні послуги ХНТУСГ імені Петра Василенка сертифіковано на відповідність вимогам Міжнародного стандарту системи управління якістю ISO 9001:2008
Середа, 22.11.2017, 12:07
НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ
МЕХАНОТРОНІКИ І СИСТЕМ МЕНЕДЖМЕНТУ
Головна Реєстрація Вхід  
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню

ДІЯЛЬНІСТЬ


Наші друзі

ХНТУСГ

ХНТУСГ

ННІ ТС

ННІ ЕКТ

ННІ БМ

ННІ ПХВ

Партнери

УПЭК

ЛКМЗ

Епіцентр

 Електронний підручник - КШМ - Схеми

Загальні принципи побудови компонувальних і конструктивних схем кривошипно-шатунного механізму

Основною задачею при розробці компонувальних схем кривошипно-шатунного механізму є виділення деяких ознак, що принципово визначають загальну компоновку двигуна, конструктивні особливості і будову його механізмів і систем. 

При проектуванні двигуна, перш за все, вирішується питання вибору значень діаметра циліндра, хода поршня, кількість циліндрів та їх взаємного розташування.

Число циліндрів, що безпосередньо зв'язане з діаметром циліндра, залежить від заданих по компонувальним міркуванням габаритного розміру двигуна або підкапотної порожнини – місця розташування двигуна на машині, а визначається мірою ефективності здійснення робочого циклу.

 

 

альтернативное название картинки альтернативное название картинки
а) б)

Рис. 4.2. Схеми розташування циліндрів:

а – однорядного двигуна; б – дворядного V–подібного двигуна

Для двигунів із числом циліндрів i = 4…6, як правило, використовується однорядна схема (рис. 4.2, а), коли осі циліндрів розташовуються на поздовжній осі блоку двигуна. При числі циліндрів понад i > 4…6 двигуни виконують по дворядній схемі з V–подібним розташуванням циліндрів (рис. 4.2, б). Головна перевага V–подібних двигунів в порівнянні з однорядними тієї ж потужності – менші розміри і, в першу чергу, менша довжина, внаслідок чого збільшена жорсткість корпусних деталей і колінчастого валу. 

Достаньмо важливим конструктивним параметром є відношення хода поршня до діаметру циліндра. Цей параметр безпосередньо зв'язаний із швидкістю руху поршня і потужністю двигуна. Для швидкохідних двигунів доцільно зниження цього відношення до рівня S/D = 0,9…1,05 для отримання помірних швидкостей поршня, підвищення механічного ККД двигуна, зменшення його розмірів у напрямку осі циліндрів і підвищення жорсткості колінчастого валу. Із зменшенням радіуса кривошипу збільшується перекриття корінних і шатунних шийок, а крім того, знижується спрацьовування сполучень циліндро-поршневої групи. При менших значеннях S/D покращуються умови розташування клапанного механізму в головці циліндрів. Але із зменшенням S/D збільшується довжина двигуна і його маса.

Щодо загальної компоновки кривошипно-шатунного механізму, то в автотракторних двигунах застосовуються центральні (аксіальні) і зміщені (дезаксіальні) кривошипно-шатунні механізми. В центральних механізмах вісь поршневого пальця (або вісь циліндра) збігається з віссю обертання колінчастого вала (рис.4.3,а), в зміщених - вісь поршневого пальця (або вісь колінчастого вала) зміщена відносно осі циліндра (рис.4.3,б). Цим досягається зниження бокового тиску в циліндро-поршневій групі під час робочого ходу поршня.

альтернативное название картинки

Рис. 4.3. Схеми кривошипно-шатунного механізму:

a – центрального (аксіального); б – зміщеного (дезаксіального); d - зміщення (дезаксаж) осі поршневого пальця

Деталі та вузли кривошипно-шатунного механізму працюють при високих, змінних за величиною  силових і температурних  навантаженнях, деякі з'єднання (наприклад, циліндр - поршень) - при недостатньому підведенні мастила. Деталі, що обмежують камеру згоряння (днище головки, стінки циліндрів, днище поршня), зазнають впливу корозійно-активних компонентів продуктів згоряння. За цих умов надійність роботи кривошипно-шатунного механізму здебільшого визначається конструктивними формами, технологією виготовлення, експлуатаційним і ремонтним пристосуванням його окремих деталей і вузлів.

ННІ МСМ © Сайт управляється системою uCoz 2017
Приєднуйтесь!
   

Пошук


Міжнародні зв'язки 
  • Партнери
  • Навчання
  • Стажування


Наукові видання 

.
кластер "Агротехніка"


.
Case Education


.
День механіка


Адреса
Україна, м. Харків,
пр. Московський, 45,
тел.: (057) 732-86-40,

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0